برنامه‌نویس وردپرس کیست و چگونه به یک برنامه‌نویس وردپرس تبدیل شویم؟
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ تاریخ انتشار

برنامه‌نویس وردپرس کیست؟

یک برنامه‌نویس وردپرس، فردی است که اصول پایه کدنویسی را می‌داند، با زیرساخت وردپرس آشنا است و قادر است قابلیت‌های یک سایت را بهبود بخشید یا به‌طور کامل محصول جدیدی ایجاد کند. به‌طور معمول، توسعه‌دهندگان وردپرس قادر به انجام کارهایی شبیه به ساخت و سفارشی‌سازی پلاگین‌ها و تم‌ها، طراحی کد و اشکال‌زدایی کدهای اصلی وردپرس، همکاری نزدیک با مشتریان برای کمک به طراحی و ساخت وب‌سایت‌های مبتنی بر وردپرس، نگه‌داری و ارائه خدمات پس از فروش در زمان تحویل وب‌سایت و بهبود قابلیت دسترسی به بستر وردپرس هستند. یک برنامه‌نویس وردپرس می‌تواند به شکل آزاد کار کند و ضرورتی ندارد در استخدام شرکتی باشد. مهارت‌هایی که در وردپرس به دست می‌آورید به راحتی قابل استفاده در صنایع و حوزه‌های مختلف هستند.

حداقل و حداکثر دستمزد یک برنامه‌نویس وردپرس چقدر است؟

میانگین حقوق دریافتی یک متخصص وردپرس در ایالات متحده برابر با 61 هزار دلار در سال است. یک متخصص ورد‌پرس که به صورت تمام وقت در استخدام شرکتی باشد به‌طور میانگین 68 هزار دلار در سال دستمزد دارد که تقریبا معادل 35 دلار در ساعت بدون احتساب مالیات است. در ایران برنامه‌نویسان وردپرس به دو صورت 3 صورت کار می‌کنند:

1. ساعتی: از ساعتی 30.000 تومان تا 100.000 تومان (با توجه به مهارت فرد ممکن از مبلغ دریافتی بیشتر یا کمتر از این رقم باشد.)

2. پروژه‌ای: با توجه به سختی پروژه و زمان مورد نیاز قیمت داده می‌شود.

3. استخدامی: این مورد هم با توجه به میزان کار مورد نیاز کارفرما و مهارت برنامه‌نویس متغییر است.

برنامه‌نویس وردپرس کیست و چگونه به یک برنامه‌نویس وردپرس تبدیل شویم؟

چگونه می‌توانیم یک برنامه‌نویس وردپرس شویم؟

یک متخصص وردپرس باید درباره مولفه‌ها و زیرساخت وردپرس و همچنین زبان برنامه‌نویسی که از آن استفاده می‌کند درک کاملی داشته باشد.

فرآیند تبدیل شدن به یک برنامه‌نویس وردپرس منوط به تعیین سطح دانش و مفاهیمی است که از قبل می‌دانید.

  • در اولین گام باید به فکر یادگیری مهارت‌های اولیه باشید.
  • مهارت‌های اولیه شامل تسلط بر HTML، CSS، PHP و MySQL است.
  • مهم‌ترین موضوعی که یک برنامه‌نویس وردپرس باید درباره آن اطلاع داشته باشد آگاهی درباره زبان و پلتفرمی است که از آن استفاده می‌کند. پس از یادگیری مباحث فوق در مرحله بعد باید به سراغ خود پلتفرم بروید.
  • در مرحله بعد باید به سراغ سایت وردپرس به عنوان یک منبع آموزش جامع بروید. پس از یادگیری مباحث مرتبط در مرحله بعد باید روی قالب‌ها متمرکز شوید. تمرکز روی طراحی قالب‌ها راهی مناسب برای جذب مشتری است.

از آن‌جایی که تم‌ها به عنوان یک طراحی گرافیک فرانت‌اند برای وردپرس کار می‌کنند، توسعه‌دهندگان آینده‌نگر سعی می‌کنند روی این مبحث حساب تمرین کنند. در این زمینه تسلط کامل برا HTML  و CSS مهم است، زیرا این زبان‌ها برای طراحی عناصر ظاهری تم‌ها استفاده می‌شوند. پس از تسلط بر این مبحث باید به سراغ افزونه‌ها بروید. بدون افزونه‌ها، وردپرس قابلیت چندان شاخصی ندارد. درست است که توسعه افزونه‌ها به اندازه توسعه قالب‌ها چندان سودآور نیست، اما بازار آن‌ها هنوز اشباع نشده است.

برنامه‌نویس وردپرس کیست و چگونه به یک برنامه‌نویس وردپرس تبدیل شویم؟

زمانی که اصول را یاد گرفتید و افزونه‌ای را ایجاد کردید، آن‌گاه می‌توانید از طریق سایت‌هایی شبیه به CodeCanyon به سراغ فروش آن بروید. اولین قدم در زمینه توسعه موفقیت‌آمیز افزونه‌ها مطالعه مستندات ارائه شده از سوی وردپرس است. صرفنظر از بخشی که به عنوان یک برنامه‌نویس وردپرس تمایل به کار در آن بخش را دارید، گاهی اوقات با مشکلاتی روبرو می‌شوید که چیز غیر عادی نیست. به همین دلیل لازم است با فرآیند اشکال‌زدایی در وردپرس آشنا باشید تا مشکلات را به سرعت برطرف کنید. دقت کنید در این زمینه باید اطلاعات کافی درباره مشکلات امنیتی نیز داشته باشید. همچنین مهم است که به‌طور منظم از پروژه وردپرس خود روی سایت‌هایی شبیه به گیت‌هاب نسخه پشتیبان تهیه کنید. در مرحله بعد بهتر است یک نمونه کار شاخص داشته باشید تا بتوانید به مشتریان خود آن‌را نشان دهید و سرانجام به‌طور مستمر در انجمن‌های وردپرس حضور داشته باشید، خود را معرفی کنید و سطح مهارت‌ها را بهبود بخشید. فراموش نکنید پس از یادگیری مفاهیم وردپرس باید بخشی که قصد دارید روی آن متمرکز شوید را مشخص کنید. تم‌ها، افزونه‌ها یا خود پلتفرم وردپرس هر یک بازار کار خوبی دارند.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.8 - رای: 2)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg